• Nieuws

Woensdag 25 november werden we om 9 uur opgehaald door de schoolbus. Kinderen helemaal door het dolle, want we gaan op pad!

In het kader van ons IPC-thema 'Vervoer', zijn we aan de slag gegaan met Interlino.

Voordat de kinderen daadwerkelijk aan de slag gingen, kregen ze eerst van meester Herman nog wat uitleg over treinen. Toen hij vertelde dat een machinist eigenlijk alleen maar met een hendel sneller hoeft te gaan of te remmen gingen ineens heel veel vingers omhoog. 'Meester Herman, een machinist moet echt nog wel meer doen, hij moet niet vergeten op de dodemansknop te drukken!!' Dit hadden ze goed onthouden van het Spoorwegmuseum.

Bij Interlino leren kinderen een treintje programmeren.

Als eerste moesten ze een heel eenvoudig rondje maken van de rails. Vervolgens mocht het treintje erop. Middels kleurenblokjes die ze op de rails konden klikken, konden ze vervolgens het treintje commando's geven. Bijvoorbeeld wit-groen-groen-groen-wit, dan gaat het treintje ineens 2x zo snel. De opdrachten en het spoor werden steeds moeilijker. Het was heel mooi om te zien hoe de kinderen tijdens deze opdrachten aan het samenwerken waren. En zo trots dat het treintje dan ook de juiste route aflegt en onderweg de commando's opvolgt.​