Alberdingk Thijm Scholen heeft een eigen schoolbus met 33 zitplaatsen. De bus kan door alle scholen die zijn aangesloten bij Alberdingk Thijm Scholen worden ingezet voor excursies en uitstapjes in het Gooi en omgeving. Zo zijn leerlingen van de Joseph Lokinschool, vaak in het kader van IPC, de afgelopen jaren o.a. naar het Nationaal Ballet, het Rijksmuseum, theatervoorstellingen, het Scheepvaartmuseum, de botanische tuinen in Hilversum en Techspace geweest. Een enorme verrijking voor de kinderen en ons onderwijs!

De chauffeurs Jan en Martin rijden nu alweer ruim een jaar met veel plezier op de bus en zorgen voor het onderhoud van de bus. De kans is groot dat u de bus al eens voorbij heeft zien rijden want hij is bijna elke dag op de weg.​​​